Keiser (15 maart 2019)
Szczesny - Onana
Spinazzola - Tagliafico
Chiellini - Blind
Bonucci - de Ligt
Cancelo - Mazraoui / Veltman
Khedira - vd Beek
Pjanic - de Jong
Matuidi - Schone
Ronaldo - Neres
Mandzukic - Tadic
Bernardeschi - Ziyach
Is dit een beetje een reeele vergelijking? Ronaldo - Neres is een duidelijk punt voor jullie, net zoals Chiellini - Blind. Verder ken ik de selectie van Juve niet goed genoeg, maar op het eerste oog zou ik niet zeggen dat veel Ajax-spelers individueel veel onder doen. Juventus is een uitstekende ploeg, maar ik hoop dat ze toch wel moeten wennen aan het dynamische aanvalsspel van ons en ik gok dat C en B niet echt gewend zijn tegen een valse spits als Tadic te spelen. Anderzijds is er met Ronaldo iemand die de kwaliteit heeft uit het niks wedstrijden te beslissen. Vond Spinazzola tegen Atletico ook indrukwekkend trouwens. Middenveld, Cancelo en Mandzukic vond ik minder goed, maar dat kan eenmalig zijn.
Alex Sandro in plaats van Spinazzola. En Mandzukic staat er ALTIJD in topwedstrijden. Echt een fenomeen en zwaar onderschat wat dat betreft. En Cancelo, zijn er wereldwijd drie betere vleugelverdedigers momenteel?
Peerk (16 maart 2019)
Die Khedira overklast De Jong op alle vlakken. Zo technisch dat hijzelf zijn quadriceps verrekt.
Iemand van de financiën bij Uefa was bang voor Porto-Ajax. Wat een lachwekkende loting zeg; ManC, Liverpool, Juve en Barca ontlopen elkaar... Je zou bijna denken aan warme bolletjes.
Ajax leeft heel erg in dat moment van de CL. En dat is goed. Er is lef, avontuurlijk spel, niemand op het veld voelt zich beter dan de rest en dat zie je goed terug in de inzet van iedereen. Uiteindelijk zou ik doorgaan waar jullie gebleven zijn: vroeg druk zetten, brutaal spelen en erin geloven. Dat is uiteindelijk het beste recept tegen grote clubs. Hopen dat Tadic en De Jong spelen zoals tegen Real want dat was klasse.
Juve is meer erg ervaren, geslepen, fysiek sterk en hebben vaak aan een halve kans genoeg. Verwacht eerder dat wij weer onze kansen uitzoeken zoals altijd en de duels in de 16 proberen op te zoeken via de lucht. Weinig duo's zijn zo fysiek sterk zoals Ronaldo en Mandzukic. Vleugels uitbuiten zoals tegen Atletico, 2e paal opzoeken met voorzetten.
Waar wij zwak zijn ligt wellicht jullie kracht. Vaak hebben we moeite met teams die vroeg druk zetten en ons spel zo ontregelen. Daarna misschien niet eens zozeer Pjanic uitschakelen, maar er meer voor zorgen dat hij die bal nergens kwijt kan. Teams die achterover gaan leunen leggen het meestal af in de laatste minuten tegen ons. Elke keer staat Ronaldo of Mandzukic weer klaar voor een pisgoal dus zou daarop niet vertrouwen. Bonucci is dit seizoen erg matig in de dekking bij voorzetten, maar volgens mij ligt jullie kracht daar niet echt.
Wil zelf uiteraard gaan. Kreeg al een telefoontje vanuit Italië van schoonfamilie die ook naar de uitwedstrijd willen gaan. Hoor het graag als iemand wat meer weet over de kaartverkoop. Verder nog niks over opgezocht of zo.
Pizzakoerier (16 maart 2019)
Juventus dus, mooie loting. Het liefst had ik Tottenham geloot, maar in elk geval Liverpool en Manchester City ontlopen. Die kom ik het liefst sowieso zo laat mogelijk tegen. United zou ook nog wel een goede loting zijn geweest, maar blij dat Ajax daar nu niet weer tegen speelt. Juventus wordt wel heel pittig, niet in de laatste plaats omdat Ajax voor Cristiano Ronaldo als de beste counterspits een ideale tegenstander is, maar Juventus zal je in elk geval nog wel toestaan te voetballen verwacht ik. Dat heb je sowieso nodig om in de wedstrijd te komen. Net als tegen Real zal je dan weer effectief moeten zijn. Maar ja, dat is onvermijdelijk in deze fase van het toernooi.
Waarom vreest Ajax Juventus toch zo? Totaalvoetbal is toch zo superieur aan betonvoetbal?
Johan C (15 maart 2019),Melanoisia (15 maart 2019)
Best wel bruut
*NERAZZURRI* (16 maart 2019),Bonevacia (19 maart 2019),Hidz (16 maart 2019),Juventino (16 maart 2019),Pizzakoerier (16 maart 2019)
Ik word niet veel wijzer van de wedstrijd in Amsterdam.
Ajax zegt Juve verkoopt ze voor het uitvak. Snap ik. Alleen Juve verkoopt die voor de uitwedstrijd (nog?) niet. De wedstrijd daarna, in Turijn, staan wel al te koop.
Hoogkamp (19 maart 2019)
*NERAZZURRI* (20 maart 2019),Bonevacia (19 maart 2019),chuchu (20 maart 2019),Gladde Chevin (20 maart 2019),Johan C (19 maart 2019),King_Eric (19 maart 2019),Pazza-Inter (19 maart 2019),Sampdoria (19 maart 2019),Spekkoek (20 maart 2019),Zeus (19 maart 2019)
Het is 15 minuten rijden vanuit België, dus gewoon kaarten regelen via de meiden van ADO.
Barcelona rekent United fans €120. United gooit nu de prijzen voor Barcelona omhoog naar €120, en gebruikt het extra geld om de kaartprijzen voor de eigen meereizende supporters op €75 te brengen. Heerlijk. Fuck Barcelona.
*NERAZZURRI* (20 maart 2019),chuchu (20 maart 2019),Juventino (20 maart 2019),KingKerrie (21 maart 2019),King_Eric (20 maart 2019),RaulVilla (20 maart 2019),Realsocio (20 maart 2019),Río (21 maart 2019),Sheva7 (21 maart 2019),Thom Yorke (21 maart 2019),Tinussz (20 maart 2019),Zeus (20 maart 2019)
De ticketprijzen van Barcelona worden alleen maar belachelijker. 120 voor het goedkoopste kaartje in de derde ring tegen Manchester is gewoon belachelijk. Vraag me wel af of wat Manchester doet, mag. Je moet de prijzen van het uitvak geloof ik hetzelfde houden als een vergelijkbaar vak voor de thuissupporters.
Goedkoopste seizoenskaart is overigens ook €120 bij Barcelona, dan krijg je er gewoon La Liga, CL en Copa bij. Dat slaat ook echt nergens op.
Hidz (21 maart 2019)
Ik meende dat er altijd een dergelijke regel was, maar verder dan dit kom ik niet:
"Regels van de KNVB schrijven voor dat de basisprijs van een kaart voor het uitvak gelijk is aan de prijs van het goedkoopste thuisvak. De achterliggende gedachte is dat dit ‘eerlijk’ zou zijn omdat het om vergelijkbare vakken gaat."
http://www.tegenhetmodernevoetbal.nl/prijsbeleid/
Kan geen officiële regelgeving vinden.
Prachtig.
Amazing support by Cristiano for brother Abdelhak Nouri. We keep praying.. Any place Any time ❤ pic.twitter.com/vFtHIK1vgo
— TouzaniTV (@touzani7) 9 april 2019
*NERAZZURRI* ( 9 april 2019)
Lekker.Juventus kreeg ook slecht nieuws, want aanvoerder Giorgio Chiellini is er niet bij tegen Ajax. De verdediger is onvoldoende hersteld van een kuitblessure en maakt geen deel uit van de wedstrijdselectie. Ook Emre Can is geblesseerd afgehaakt bij de Italiaanse topclub, die al wist dat het Martín Cáceres en Andrea Barzagli moet missen in de Johan Cruijff Arena.
Volgens vi is Juve zonder Chiellini of Bonucci achterin wel erg kwetsbaar. Item is overigens gemaakt voordat bekend was dat Chiellini niet mee zou reizen. Misschien net die meevaller die het verschil kan maken in het tweeluik.
AC_Milann (11 april 2019)
Hij wordt in ieder geval niet gedwongen hoor.
*NERAZZURRI* ( 9 april 2019),Gladde Chevin ( 9 april 2019),LFCMokum ( 9 april 2019),Pizzakoerier ( 9 april 2019),somagunner ( 9 april 2019)
Er zijn op het moment 80 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 80 gasten)
Favorieten/bladwijzers