Pagina 63 van 68 EersteEerste ... 13536162636465 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.791 t/m 2.835 van 3060

Discussie: Bayern Munchen Topic

  1. #2791
    Golfert DonK's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 februari 2011
    Locatie
    Zaltbommel
    Berichten
    18.901
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door somagunner Bekijk bericht
    In beide gevallen is dat niet waar. Kleine clubs spelen goed voetbal zoals Watford, Leicester en Crystal Palace. De kleinere clubs zijn tactisch verder dan de voorgaande jaren.
    Met je uitspraak dat kleine clubs tactisch kennelijk verder zijn in vergelijking met hoe ze er een paar jaar geleden voorstonden, ontkracht je zijn stelling natuurlijk niet.

  2. #2792
    somagunner's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 maart 2012
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    11.000
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

    Standaard

    Er is geen chaos in de PL. Hoe je het wend of keert. De FA bestuur heeft zijn werk goed gedaan. Door de televisiegelden eerlijk te verdelen hebben ze de PL zo competitief mogelijk maakt. Dat er een seizoen bij zit zoals deze is precies wat ze willen.

  3. #2793
    Florenthanos Realsocio's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 februari 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    13.299
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Wat? Ze willen dat het enige plezier dat de PL aan voetbalfans geeft een clubje als Leicester City is?
    Soma, kom op man... Haal die kop uit het zand.

    En wat die rijkdom betreft, valt het nog af te wachten of dat wel positief is voor de competitie...

  4. #2794
    Zinedine Di Matteo Gutihaz's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 augustus 2013
    Berichten
    1.176
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RaulVilla Bekijk bericht
    Twee keer behoorlijk afgemaakt vooral. Vooral tegen Real, ik kon het niet geloven. Tegen Barca voelde je het ook aankomen ook al gebeurde het pas in de tweede helft dacht ik. Hij heeft wel gewoon een fantastisch elftal, dus had minimaal één finale verwacht en eigenlijk ook een CL.

    Maar ben ook van mening dat hij soms kan overdrijven en "anders" wil zijn. Was totaal geen fan van Lahm op het middenveld als je gewoon andere middenvelders beschikbaar had. En begin dit seizoen moest Lewandowski hem vaker redden vanaf op de bank omdat hij zonder reden op de bank begon. Had niks te maken met rust of iets dergelijks.
    Dat lees ik wel vaker, dat hij anders wilt zijn; hij is gewoonweg anders. Dat lijkt me wel duidelijk.

    Lahm op het middenveld had hoofdzakelijk te maken met het grote aantal blessures. Met name de middenvelders raakten (en raken nog steeds) veel geblesseerd. Als dat het geval is moet je noodzakelijkerwijs improviseren en hij zag in Lahm dus kwaliteiten van een rechtshalf/controleur. En blijkens zijn wedstrijden op het middenveld kun je best stellen dat hij gelijk had. Hij heeft het namelijk uitstekend gedaan. In die periode was het in het bijzonder Thiago die louter in de lappenmand lag. Toen hij begin vorig jaar terugkeerde stond Lahm gewoon weer op rechtsback. En daar staat hij nog steeds, want Guardiola heeft nu meer mogelijkheden op het middenveld, ondanks dat er nog altijd sprake is van veel blessureleed. Zo speelt hij dit seizoen bijvoorbeeld vaak met 5 aanvallers.

  5. #2795
    somagunner's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 maart 2012
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    11.000
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Realsocio Bekijk bericht
    Wat? Ze willen dat het enige plezier dat de PL aan voetbalfans geeft een clubje als Leicester City is?
    Soma, kom op man... Haal die kop uit het zand.

    En wat die rijkdom betreft, valt het nog af te wachten of dat wel positief is voor de competitie...
    Natuurlijk niet. Het gaat erom dat ze de competitie zo competitief mogelijk willen hebben. Iedereen kan van elkaar winnen. En het is juist hartstikke mooi als neutrale fan dat een kleine club zoals Leicester zo hoog genoteerd staat.

    En waarom zou meer geld niet positief zijn? Wat is dat voor onzin.

  6. #2796
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door somagunner Bekijk bericht
    Als Wenger dit seizoen de PL wint dan heeft zijn visie en werk er juist ervoor gezorgd dat Arsenal niet meer achter de feiten loopt. Arsenal heeft de middelen niet om een halve selectie te wijzigen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Bekijk bericht
    Valt tegenwoordig wel mee in mijn ogen.
    Dit seizoen hebben ze mazzel, dat Chelsea en City het laten liggen, maar als Guardiola daadwerkelijk naar City gaat en/of Chelsea haalt een goede trainer denk ik dat Arsenal gewoon weer achter ze aanhobbelt.

  7. #2797
    somagunner's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 maart 2012
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    11.000
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Dit seizoen hebben ze mazzel, dat Chelsea en City het laten liggen, maar als Guardiola daadwerkelijk naar City gaat en/of Chelsea haalt een goede trainer denk ik dat Arsenal gewoon weer achter ze aanhobbelt.
    Denk het niet. Arsenal kan nu iedereen kopen en spelers behouden. Dat was vroeger nooit het geval.
    Man door dit soort dingen hoop ik dat Guardiola keihard faalt in de PL. Wordt hem nu al zat. Hij is geen voetbalGod die alles in goud laat veranderen.

  8. #2798
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door somagunner Bekijk bericht
    Denk het niet. Arsenal kan nu iedereen kopen en spelers behouden. Dat was vroeger nooit het geval.
    Man door dit soort dingen hoop ik dat Guardiola keihard faalt in de PL. Wordt hem nu al zat. Hij is geen voetbalGod die alles in goud laat veranderen.
    Aan- en verkoopbeleid is maar een aspect. Het voetbal en de resultaten zijn net zo wisselvallig als de twee voorgaande jaren. Alleen profiteert Arsenal van een zwak Chelsea.

    De realiteit is, helaas, dat hij dat ook is.

  9. #2799
    somagunner's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 maart 2012
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    11.000
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Aan- en verkoopbeleid is maar een aspect. Het voetbal en de resultaten zijn net zo wisselvallig als de twee voorgaande jaren. Alleen profiteert Arsenal van een zwak Chelsea.

    De realiteit is, helaas, dat hij dat ook is.
    Maar je stelde dat Arsenal niet kan concurreren met ze terwijl er genoeg aspecten het tegendeel bewijzen. Bij jou is meer het gevoel dat Wenger geheid zal falen de komende jaren wanneer Guardiola zal komen. Maar als club zijnde is Arsenal behoorlijk gegroeid.

    Het transferbeleid is juist de belangrijkste aspect in voetbal. Anders kon een non tacticus zoals Mancini nooit kampioen worden in de PL.

  10. #2800
    RaulVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 november 2010
    Leeftijd
    32
    Berichten
    14.244
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gutihaz Bekijk bericht
    Dat lees ik wel vaker, dat hij anders wilt zijn; hij is gewoonweg anders. Dat lijkt me wel duidelijk.

    Lahm op het middenveld had hoofdzakelijk te maken met het grote aantal blessures. Met name de middenvelders raakten (en raken nog steeds) veel geblesseerd. Als dat het geval is moet je noodzakelijkerwijs improviseren en hij zag in Lahm dus kwaliteiten van een rechtshalf/controleur. En blijkens zijn wedstrijden op het middenveld kun je best stellen dat hij gelijk had. Hij heeft het namelijk uitstekend gedaan. In die periode was het in het bijzonder Thiago die louter in de lappenmand lag. Toen hij begin vorig jaar terugkeerde stond Lahm gewoon weer op rechtsback. En daar staat hij nog steeds, want Guardiola heeft nu meer mogelijkheden op het middenveld, ondanks dat er nog altijd sprake is van veel blessureleed. Zo speelt hij dit seizoen bijvoorbeeld vaak met 5 aanvallers.
    Ik doel op wedstrijden waar ik Gotze en Schweinsteiger bijvoorbeeld op de bank zag en Rafinha(die ik verdedigend best slecht vind) op rechtsback omdat Lahm middenvelder was. Ik begreep het toen ze blessurenood hadden, erg creatief en goed gezien van hem.

  11. #2801
    Florenthanos Realsocio's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 februari 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    13.299
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door somagunner Bekijk bericht
    Natuurlijk niet. Het gaat erom dat ze de competitie zo competitief mogelijk willen hebben. Iedereen kan van elkaar winnen. En het is juist hartstikke mooi als neutrale fan dat een kleine club zoals Leicester zo hoog genoteerd staat.

    En waarom zou meer geld niet positief zijn? Wat is dat voor onzin.
    Meer geld is positief maar niet als iedereen meer geld krijgt, want dan groei je helemaal niet als topclub maar wordt het nog lastiger om spelers te halen. Salarissen gaan omhoog (ahja, want ene clubje als Leicester zal dankzij de miljardendeal evenveel salaris kunnen bieden als pakweg Arsenal) en transfersommen swingen de pan uit (ahja, want iedereen weet dat de PL rijk is dus van buitenland naar PL zal de som hoger worden. Al helemaal in het achterhoofd houdend dat de PL de enige competitie is dat zulke bedragen kan spenderen). Bovendien is het verschil tussen de PL en de rest dusdanig groot qua financiën dat ik veel clubs er nog wel voor aan zie om hun transfersom voor PL-clubs gewoon te verhogen dan voor andere clubs die geïnteresseerd zijn.

    En met al het geld is het nog maar de vraag of het niveau ook zal stijgen. PL staat nu ver onder La Liga en de Bundesliga en zelfs de Serie A (op dit moment nog beperkt tot Juventus en misschien Napoli) klopt ook aan de deur. Er is geen enkele garantie dat de PL het in Europa stukken beter zal doen. Ik denk zelfs dat het nog slechter zal gaan, maar dat zullen we wel zien binnen afzienbare tijd

  12. #2802
    Florenthanos Realsocio's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 februari 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    13.299
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door somagunner Bekijk bericht
    Denk het niet. Arsenal kan nu iedereen kopen en spelers behouden. Dat was vroeger nooit het geval.
    Man door dit soort dingen hoop ik dat Guardiola keihard faalt in de PL. Wordt hem nu al zat. Hij is geen voetbalGod die alles in goud laat veranderen.
    Hoezo iedereen kopen? Tot nu toe heb je enkel spelers gekocht die niet meer gewenst waren bij hun club. Een Benzema of Cavani losweken is nog nooit gelukt.

  13. #2803
    Zinedine Di Matteo Gutihaz's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 augustus 2013
    Berichten
    1.176
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RaulVilla Bekijk bericht
    Ik doel op wedstrijden waar ik Gotze en Schweinsteiger bijvoorbeeld op de bank zag en Rafinha(die ik verdedigend best slecht vind) op rechtsback omdat Lahm middenvelder was. Ik begreep het toen ze blessurenood hadden, erg creatief en goed gezien van hem.
    Gotze en Schweinsteiger zijn geen spelers voor het middenveld in het voetbal van Guardiola. Daar zijn ze of niet verfijnd genoeg voor of ze missen eenvoudigweg andere kwaliteiten die Guardiola nodig acht voor die posities. Ik heb Schweinsteiger ook geen betere wedstrijd zien spelen dan Lahm op het middenveld. En Gotze staat niet voor niets voornamelijk op rechts- of linksbuiten. Het voordeligst is als Gotze op rechtsbuiten speelt in een nieuwe opstelling van Guardiola, die hij veelal in 2015 heeft gebruikt.

    Guardiola heeft de 3-4-3 opnieuw uitgevonden. In de verdediging staat Boateng centraal met Javi Martinez steevast naast hem. De andere positie wordt ingevuld door Alaba op links of Lahm op rechts. De reden dat dit afwisselend gebeurt is dat een van die twee backs in balbezit doorschuift naar het middenveld als halfspeler - en als de situatie erom vraagt naar de aanval als buitenspeler als de bal op de helft van de tegenstander is. Op het middenveld staat Alonso vlak voor de verdediging met Thiago ernaast. De andere halfspeler op het middenveld is dus een van de twee backs. In de aanval staan eigenlijk vier spelers. Doorgaans zijn dit Douglas Costa op links, Lewandowski en Muller centraal en op rechts Gotze/Robben/Coman. Muller is de spits die de ruit vervolledigt.

    Dit is de opstelling waarmee Bayern vaak heeft uitgehaald; denk aan 5-1 Dortmund, 5-1 Wolfsburg, 5-1 Arsenal, 6-1 Porto. Het lijkt de beste opstelling/tactiek te zijn waarin de selectie spelers uit de verf komen. Ze spelen, zoals bekend is, extreem aanvallend met dus een hoge lijn, die in balbezit, wat zij iedere wedstrijd grotendeels hebben, bestaat uit drie man. Dit juist omdat ze zo aanvallend spelen; door een back naar voren te schuiven schuif je een tegenstander naar achteren. Zo wordt Alonso ontlast en kan hij met meer ruimte, tijd en rust zijn passes versturen. Er wordt met vier aanvallers gespeeld om dezelfde reden; de buitenspelers houden het veld zo breed mogelijk en met een extra speler in het centrum, Muller, wordt een extra tegenstander naar achteren geduwd. Muller is hierin uiterst cruciaal, want hij is de ´extra man´ die gecreëerd wordt door de tactiek. En die rol is hem op het lijf geschreven, want hij is een echte schaduwspits en logischerwijs de reden dat dit wellicht zijn beste seizoen ooit is.

    In dezelfde tactiek kiest Guardiola er ook wel eens voor om terug te gaan naar vier verdedigers als de wedstrijd erom vraagt. De back schuift dus weer terug, waardoor er een 4-2-4 ontstaat. Met Alonso en Thiago als de enige twee middenvelders en dus een groot gat tussen middenveld en aanval. Muller is hierin wederom de schaduwspits die de gecreëerde ruimte benut. Mede hierdoor is het het voordeligst als Gotze op rechtsbuiten speelt. Hij mist dus de benodigde kwaliteiten voor het middenveld, maar ook voor linksbuiten of spits. Op rechtsbuiten heeft hij een rol waarin hij veelal meer ruimte heeft die logischerwijs gecreëerd is door de tactiek, en het is die ruimte die hij nodig heeft om onder Guardiola uit de verf te kunnen komen.
    Laatst gewijzigd door Gutihaz; 7 januari 2016 om 16:34

  14. The Following 5 Users Say Thank You to Gutihaz For This Useful Post:

    Ajacied16 ( 8 januari 2016),Gladde Chevin ( 7 januari 2016),Jack ( 7 januari 2016),RaulVilla ( 7 januari 2016),somagunner ( 7 januari 2016)

  15. #2804
    💯 Harvey's schermafbeelding
    Aangemeld
    15 januari 2006
    Berichten
    22.675
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuriGooner Bekijk bericht
    Het is alleen niet zo collegiaal naar Pellegrini en misschien van Gaal toe (zie hem eigenlijk niet naar Chelsea gaan).


    Hou toch eens op met dat belachelijk gedoe.

  16. #2805
    RaulVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 november 2010
    Leeftijd
    32
    Berichten
    14.244
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gutihaz Bekijk bericht
    Gotze en Schweinsteiger zijn geen spelers voor het middenveld in het voetbal van Guardiola. Daar zijn ze of niet verfijnd genoeg voor of ze missen eenvoudigweg andere kwaliteiten die Guardiola nodig acht voor die posities. Ik heb Schweinsteiger ook geen betere wedstrijd zien spelen dan Lahm op het middenveld. En Gotze staat niet voor niets voornamelijk op rechts- of linksbuiten. Het voordeligst is als Gotze op rechtsbuiten speelt in een nieuwe opstelling van Guardiola, die hij veelal in 2015 heeft gebruikt.

    Guardiola heeft de 3-4-3 opnieuw uitgevonden. In de verdediging staat Boateng centraal met Javi Martinez steevast naast hem. De andere positie wordt ingevuld door Alaba op links of Lahm op rechts. De reden dat dit afwisselend gebeurt is dat een van die twee backs in balbezit doorschuift naar het middenveld als halfspeler - en als de situatie erom vraagt naar de aanval als buitenspeler als de bal op de helft van de tegenstander is. Op het middenveld staat Alonso vlak voor de verdediging met Thiago ernaast. De andere halfspeler op het middenveld is dus een van de twee backs. In de aanval staan eigenlijk vier spelers. Doorgaans zijn dit Douglas Costa op links, Lewandowski en Muller centraal en op rechts Gotze/Robben/Coman. Muller is de spits die de ruit vervolledigt.

    Dit is de opstelling waarmee Bayern vaak heeft uitgehaald; denk aan 5-1 Dortmund, 5-1 Wolfsburg, 5-1 Arsenal, 6-1 Porto. Het lijkt de beste opstelling/tactiek te zijn waarin de selectie spelers uit de verf komen. Ze spelen, zoals bekend is, extreem aanvallend met dus een hoge lijn, die in balbezit, wat zij iedere wedstrijd grotendeels hebben, bestaat uit drie man. Dit juist omdat ze zo aanvallend spelen; door een back naar voren te schuiven schuif je een tegenstander naar achteren. Zo wordt Alonso ontlast en kan hij met meer ruimte, tijd en rust zijn passes versturen. Er wordt met vier aanvallers gespeeld om dezelfde reden; de buitenspelers houden het veld zo breed mogelijk en met een extra speler in het centrum, Muller, wordt een extra tegenstander naar achteren geduwd. Muller is hierin uiterst cruciaal, want hij is de ´extra man´ die gecreëerd wordt door de tactiek. En die rol is hem op het lijf geschreven, want hij is een echte schaduwspits en logischerwijs de reden dat dit wellicht zijn beste seizoen ooit is.

    In dezelfde tactiek kiest Guardiola er ook wel eens voor om terug te gaan naar vier verdedigers als de wedstrijd erom vraagt. De back schuift dus weer terug, waardoor er een 4-2-4 ontstaat. Met Alonso en Thiago als de enige twee middenvelders en dus een groot gat tussen middenveld en aanval. Muller is hierin wederom de schaduwspits die de gecreëerde ruimte benut. Mede hierdoor is het het voordeligst als Gotze op rechtsbuiten speelt. Hij mist dus de benodigde kwaliteiten voor het middenveld, maar ook voor linksbuiten of spits. Op rechtsbuiten heeft hij een rol waarin hij veelal meer ruimte heeft die logischerwijs gecreëerd is door de tactiek, en het is die ruimte die hij nodig heeft om onder Guardiola uit de verf te kunnen komen.
    Prachtige analyse van het spel van Bayern. Nog niet eerder gelezen. Maar als je erover nadenkt, klopt het. Verklaart ook hoe Muller heel de tijd staat waar hij staat terwijl hij op papier vaak middenvelder is. Ik denk trouwens ook dat hij Martinez handig vindt omdat hij natuurlijk een middenvelder was, perfect om door te laten schuiven in balbezit. Maar goed daar heb je Xabi voor, die dan ook weer terug kan zakken zoals Busquets deed onder hem bij Barca.

    Wat betreft Lahm. Nee, maar die kwaliteiten heeft Xabi wel. Maar ik heb dus wedstrijden gezien waar Lahm en Xabi samen speelden, en wat me bij is gebleven is dat die wedstrijden niet echt positief waren. Logisch, te weinig diepgang. Dus wat ik op dat moment wilde zien is Xabi punt naar achteren en dan een Schweinsteiger of Gotze erbij. In een andere rol dus. Misschien dat Schweinsteiger dan alsnog niet voldoet, maar Vidal is ook geen ideale Pep speler bijvoorbeeld. En Rode heeft daar ook mogen spelen.

    Ik ben trouwens nooit een grote Gotze fan geweest maar ik ben het niet met je eens. Zijn beste wedstrijden bij Dortmund(bij Bayern zijn ze op een hand te tellen want hij speelde daar zelden) en Duitsland waren centraal. Bij Dortmund schitterde hij nadat Kagawa weg was. Omdat hij toen centraal ging spelen. Hij zou wat meer kansen moeten krijgen centraal, maar het is daar behoorlijk druk.

    Ik weet dit trouwens niet helemaal zeker, maar volgens mij speelde Coman dit seizoen voornamelijk op links. In de wedstrijden die ik keek sowieso.

  17. #2806
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harvey Bekijk bericht


    Hou toch eens op met dat belachelijk gedoe.
    Nee.

  18. #2807
    Zinedine Di Matteo Gutihaz's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 augustus 2013
    Berichten
    1.176
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RaulVilla Bekijk bericht
    Prachtige analyse van het spel van Bayern. Nog niet eerder gelezen. Maar als je erover nadenkt, klopt het. Verklaart ook hoe Muller heel de tijd staat waar hij staat terwijl hij op papier vaak middenvelder is. Ik denk trouwens ook dat hij Martinez handig vindt omdat hij natuurlijk een middenvelder was, perfect om door te laten schuiven in balbezit. Maar goed daar heb je Xabi voor, die dan ook weer terug kan zakken zoals Busquets deed onder hem bij Barca.

    Wat betreft Lahm. Nee, maar die kwaliteiten heeft Xabi wel. Maar ik heb dus wedstrijden gezien waar Lahm en Xabi samen speelden, en wat me bij is gebleven is dat die wedstrijden niet echt positief waren. Logisch, te weinig diepgang. Dus wat ik op dat moment wilde zien is Xabi punt naar achteren en dan een Schweinsteiger of Gotze erbij. In een andere rol dus. Misschien dat Schweinsteiger dan alsnog niet voldoet, maar Vidal is ook geen ideale Pep speler bijvoorbeeld. En Rode heeft daar ook mogen spelen.

    Ik ben trouwens nooit een grote Gotze fan geweest maar ik ben het niet met je eens. Zijn beste wedstrijden bij Dortmund(bij Bayern zijn ze op een hand te tellen want hij speelde daar zelden) en Duitsland waren centraal. Bij Dortmund schitterde hij nadat Kagawa weg was. Omdat hij toen centraal ging spelen. Hij zou wat meer kansen moeten krijgen centraal, maar het is daar behoorlijk druk.

    Ik weet dit trouwens niet helemaal zeker, maar volgens mij speelde Coman dit seizoen voornamelijk op links. In de wedstrijden die ik keek sowieso.
    Lahm speelt niet als een echte halfspeler - dus een spelverdeler of iets in die zin - als hij doorschuift. In die tactiek speelt hij meer als een halve back, zoals Dani Alves een beetje. Hij staat dus vaak op het middenveld, wat voor verwarring zorgt en men zal denken dat hij als middenvelder speelt, maar de realiteit is dat hij speelt als back en pas in balbezit doorschuift naar het middenveld, waar hij als verkapte back speelt. Alaba doet exact hetzelfde; hij begint als back en pas in balbezit zul je hem op het middenveld zien als verkapte back. De middenvelders zijn Alonso en Thiago. Lahm en Alaba spelen weleens op het middenveld, maar zijn niet de werkelijke middenvelders. Ze spelen doorgaans met slechts twee middenvelders en dan dus aanvullende verkapte backs.

    Bayern heeft zoveel aanvallers en Guardiola moet daar noodzakelijkerwijs gebruik van maken en dat doet hij dus door normaliter met vier aanvallers te spelen en soms zelfs met vijf aanvallers in de eerdergenoemde tactiek. Zo heeft hij dit seizoen gespeeld met Coman, Douglas Costa, Muller en Robben achter Lewandowski, en daarachter één middenvelder in de naam van Alonso (zelfs een keer Vidal in de plaats van Alonso). Douglas Costa speelt dan dus als aanvallende middenvelder met Muller, die zoals altijd meer als schaduwspits speelt. Logischerwijs is er geen ruimte voor een 10.

    Gotze kan op alle posities voorin spelen, mits hij in een counterteam speelt, zoals dat dus bij Dortmund het geval was. Bayern speelt het tegengestelde voetbal: extreem aanvallend. Derhalve komt hij op geen enkele positie echt uit de verf bij Bayern, maar hem op rechtsbuiten zetten is het voordeligst voor het team. Op links lukt het hem nooit naar binnen te snijden, maar op rechts kan hij met meer ruimte constant voorzetten geven en heeft hij dus ook een meer bescheiden rol. En verder spelen ze zonder een 10 of echte spelverdeler, dus daar kan hij sowieso niet spelen. Hij heeft wel een handvol keren in de plaats van Muller gespeeld als schaduwspits, maar dat was eveneens geen succes. Overigens kan ik me voor de geest halen dat Gotze wel eens als halfspeler op het middenveld heeft gespeeld en dat dat wel een succes was. Echter is de nuance dat dat in dezelfde tactiek was, maar dan dus in plaats van rechtsbuiten als rechtshalf. In dezelfde rol dus, maar dan beginnend vanaf het middenveld. Veelal dus gewoon een verkapte rechtsbuiten. Bayern´s beste wedstrijden waren wedstrijden met Gotze op rechtsbuiten en dan lijkt het mij vanzelfsprekend dat je als coach vasthoudt daaraan en het niet omgooit om Gotze beter uit de verf te laten komen. Er is eenvoudigweg heel weinig ruimte voor Gotze bij Bayern door het voetbal van Guardiola in combinatie met spelers die er beter in passen. Wellicht dat Ancelotti het een en ander zal aanpassen en Gotze onder hem beter zal gedijen.

    Ja, Coman speelt afwisselend op links en rechts. Afwisselend met Douglas Costa dus.

  19. The Following User Says Thank You to Gutihaz For This Useful Post:

    RaulVilla ( 7 januari 2016)

  20. #2808
    RaulVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 november 2010
    Leeftijd
    32
    Berichten
    14.244
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gutihaz Bekijk bericht
    Lahm speelt niet als een echte halfspeler - dus een spelverdeler of iets in die zin - als hij doorschuift. In die tactiek speelt hij meer als een halve back, zoals Dani Alves een beetje. Hij staat dus vaak op het middenveld, wat voor verwarring zorgt en men zal denken dat hij als middenvelder speelt, maar de realiteit is dat hij speelt als back en pas in balbezit doorschuift naar het middenveld, waar hij als verkapte back speelt. Alaba doet exact hetzelfde; hij begint als back en pas in balbezit zul je hem op het middenveld zien als verkapte back. De middenvelders zijn Alonso en Thiago. Lahm en Alaba spelen weleens op het middenveld, maar zijn niet de werkelijke middenvelders. Ze spelen doorgaans met slechts twee middenvelders en dan dus aanvullende verkapte backs.

    Bayern heeft zoveel aanvallers en Guardiola moet daar noodzakelijkerwijs gebruik van maken en dat doet hij dus door normaliter met vier aanvallers te spelen en soms zelfs met vijf aanvallers in de eerdergenoemde tactiek. Zo heeft hij dit seizoen gespeeld met Coman, Douglas Costa, Muller en Robben achter Lewandowski, en daarachter één middenvelder in de naam van Alonso (zelfs een keer Vidal in de plaats van Alonso). Douglas Costa speelt dan dus als aanvallende middenvelder met Muller, die zoals altijd meer als schaduwspits speelt. Logischerwijs is er geen ruimte voor een 10.

    Gotze kan op alle posities voorin spelen, mits hij in een counterteam speelt, zoals dat dus bij Dortmund het geval was. Bayern speelt het tegengestelde voetbal: extreem aanvallend. Derhalve komt hij op geen enkele positie echt uit de verf bij Bayern, maar hem op rechtsbuiten zetten is het voordeligst voor het team. Op links lukt het hem nooit naar binnen te snijden, maar op rechts kan hij met meer ruimte constant voorzetten geven en heeft hij dus ook een meer bescheiden rol. En verder spelen ze zonder een 10 of echte spelverdeler, dus daar kan hij sowieso niet spelen. Hij heeft wel een handvol keren in de plaats van Muller gespeeld als schaduwspits, maar dat was eveneens geen succes. Overigens kan ik me voor de geest halen dat Gotze wel eens als halfspeler op het middenveld heeft gespeeld en dat dat wel een succes was. Echter is de nuance dat dat in dezelfde tactiek was, maar dan dus in plaats van rechtsbuiten als rechtshalf. In dezelfde rol dus, maar dan beginnend vanaf het middenveld. Veelal dus gewoon een verkapte rechtsbuiten. Bayern´s beste wedstrijden waren wedstrijden met Gotze op rechtsbuiten en dan lijkt het mij vanzelfsprekend dat je als coach vasthoudt daaraan en het niet omgooit om Gotze beter uit de verf te laten komen. Er is eenvoudigweg heel weinig ruimte voor Gotze bij Bayern door het voetbal van Guardiola in combinatie met spelers die er beter in passen. Wellicht dat Ancelotti het een en ander zal aanpassen en Gotze onder hem beter zal gedijen.

    Ja, Coman speelt afwisselend op links en rechts. Afwisselend met Douglas Costa dus.
    Waar is Vidal hierin? Of doel je nu echt op een zogenaamde line-up of death waarmee ze de eerder genoemde ploegen hebben vernietigd? Want dan is de vraag of Vidal wel basisspeler is als iedereen fit is.

    Waar ik op doelde met Lahm was de tijd dat hij in de punt naar achteren speelde. Wat betreft nu, en wat je net beschreef, klopt het dat één van de twee backs altijd doorschuiven. Maar dat was de voorgaande twee jaren niet zo herkenbaar. Ik doelde dus vooral op wedstrijden waar ik Lahm en Xabi op een driemansmiddenveld zag met gewoon vier verdedigers achter zich. Totaal geen fan van. Dat, en het op de bank houden van Lewandowski in bepaalde wedstrijden, zijn de enige kritiekpunten die heb op Pep.

    Eens over Gotze hoor, past meer in een counterploeg. Maar goed het is voor zulke middenvelders makkelijker om daarin uit te blinken, net als bij Ozil het geval was. Ik ben van mening dat Gotze te weinig kansen heeft gekregen op het middenveld. Als halfspeler dus. Maar goed hij ziet hem natuurlijk trainen.

  21. The Following User Says Thank You to RaulVilla For This Useful Post:


  22. #2809
    DanielAlves
    Guest

    Standaard

    Wou net zeggen. Vidal is onder Pep gewoon basisspeler. En dat is maar goed ook, want itt jullie vind ik dat die Lahm het eigenlijk niet verdiend om nog een onbetwistbare basisspeler te zijn. Die is na het WK drastisch minder geworden. Alaba, Boateng en afhankelijk van de aanvallers van de oppositie kiezen uit Benatia of Martinez.

    Trio op het middenveld moet bestaan uit Thiago, Xabi en Vidal. Drie spelers die in alle opzichten complementair zijn aan elkaar. Ook qua mentaliteit en andere capaciteiten. Voorin normaal gesproken Douglas Costa, Müller, Robben en Lewa. Volgens mij is dit momenteel het sterkste en meest functionele elftal dat Pep kan opstellen. En dan vanaf volgend seizoen onder Carlo langzamerhand afbouwen met Robben en Coman vaker het vertrouwen geven. Ribery en Robben behoren, mits fit en in topvorm nog altijd bij de 10 beste spelers ter wereld. Alleen kun je echt niet bouwen op die twee(ivm blessures) en worden ze inmiddels ook een dagje ouder. Douglas Costa en Coman zijn de toekomst.

    Ben je trouwens al een beetje overtuigd geraakt van Coman, RaulVilla? Prachtige speler man. Heeft echt alles om een absolute wereldtopper te worden. Moet werken aan z'n rendement en is fysiek nog niet zo sterk als een Martial bijvoorbeeld. Maar man, daar heeft Carlo mij toch een ruwe diamant in handen zeg.

  23. #2810
    RaulVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 november 2010
    Leeftijd
    32
    Berichten
    14.244
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DanielAlves Bekijk bericht
    Wou net zeggen. Vidal is onder Pep gewoon basisspeler. En dat is maar goed ook, want itt jullie vind ik dat die Lahm het eigenlijk niet verdiend om nog een onbetwistbare basisspeler te zijn. Die is na het WK drastisch minder geworden. Alaba, Boateng en afhankelijk van de aanvallers van de oppositie kiezen uit Benatia of Martinez.

    Trio op het middenveld moet bestaan uit Thiago, Xabi en Vidal. Drie spelers die in alle opzichten complementair zijn aan elkaar. Ook qua mentaliteit en andere capaciteiten. Voorin normaal gesproken Douglas Costa, Müller, Robben en Lewa. Volgens mij is dit momenteel het sterkste en meest functionele elftal dat Pep kan opstellen. En dan vanaf volgend seizoen onder Carlo langzamerhand afbouwen met Robben en Coman vaker het vertrouwen geven. Ribery en Robben behoren, mits fit en in topvorm nog altijd bij de 10 beste spelers ter wereld. Alleen kun je echt niet bouwen op die twee(ivm blessures) en worden ze inmiddels ook een dagje ouder. Douglas Costa en Coman zijn de toekomst.

    Ben je trouwens al een beetje overtuigd geraakt van Coman, RaulVilla? Prachtige speler man. Heeft echt alles om een absolute wereldtopper te worden. Moet werken aan z'n rendement en is fysiek nog niet zo sterk als een Martial bijvoorbeeld. Maar man, daar heeft Carlo mij toch een ruwe diamant in handen zeg.
    Hmm ik weet het niet man. Heb die gast een paar keer van 30 meter zien schieten als het net een snelle aanval leek te worden. En ook een aantal keer onnodig het spel zien vertragen. Maar je hebt wel gelijk over zijn talent. Zag een paar versnellingen, acties en voorzetten waar ik van onder de indruk was. Maar ben dus nog niet overtuigd van zijn speelstijl.

    Maar hoe wil je spelen dan zonder Lahm? Neuer, Alaba, Boateng, Benatia/Martinez, Xabi, Vidal, Thiago, Costa, Robben, Muller en Lewa als ik het goed begrijp? Wel echt heel weinig achterin. Dan zal iemand terug moeten zakken op bepaalde momenten. Kan Xabi natuurlijk, en dan Boateng even naar rechts uitwijken. Maar gedurfd, ook al heeft Pep het al vaker gedaan dit seizoen.

  24. #2811
    Zinedine Di Matteo Gutihaz's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 augustus 2013
    Berichten
    1.176
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RaulVilla Bekijk bericht
    Waar is Vidal hierin? Of doel je nu echt op een zogenaamde line-up of death waarmee ze de eerder genoemde ploegen hebben vernietigd? Want dan is de vraag of Vidal wel basisspeler is als iedereen fit is.

    Waar ik op doelde met Lahm was de tijd dat hij in de punt naar achteren speelde. Wat betreft nu, en wat je net beschreef, klopt het dat één van de twee backs altijd doorschuiven. Maar dat was de voorgaande twee jaren niet zo herkenbaar. Ik doelde dus vooral op wedstrijden waar ik Lahm en Xabi op een driemansmiddenveld zag met gewoon vier verdedigers achter zich. Totaal geen fan van. Dat, en het op de bank houden van Lewandowski in bepaalde wedstrijden, zijn de enige kritiekpunten die heb op Pep.

    Eens over Gotze hoor, past meer in een counterploeg. Maar goed het is voor zulke middenvelders makkelijker om daarin uit te blinken, net als bij Ozil het geval was. Ik ben van mening dat Gotze te weinig kansen heeft gekregen op het middenveld. Als halfspeler dus. Maar goed hij ziet hem natuurlijk trainen.
    Ik heb weinig wedstrijden met Vidal gezien, maar de keren dat ik keek speelde hij in een driemans-middenveld met Thiago en Alonso en eens in de plaats van Alonso. Eerlijkheidshalve weet ik niet of hij een basisspeler is, want er wordt bijzonder veel gerouleerd. Thiago en Alonso zijn dat in ieder geval wel. En het ligt grotendeels aan de tegenstander welke tactiek/opstelling Guardiola zal hanteren, dus in de 3-4-3 bijvoorbeeld zou Vidal niet spelen en in de 4-3-3 daarentegen waarschijnlijk wel. Een echte basisopstelling is er lijkt mij niet.

    Toen speelde hij daar dus door de vele blessures en het gebrek aan andere mogelijkheden. Als hij in die tijd kon beschikken over de huidige aanvallers en Thiago niet geblesseerd was geweest, dan had hij Lahm ongetwijfeld niet op het middenveld gezet. Ik was overigens ook geen fan van Lahm op het middenveld, maar ik probeer het te relativeren en vind het begrijpelijk waarom daarvoor gekozen werd indertijd.

  25. #2812
    SuriGooner's schermafbeelding
    Aangemeld
    20 juni 2009
    Berichten
    10.426
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gutihaz Bekijk bericht
    Ik heb weinig wedstrijden met Vidal gezien, maar de keren dat ik keek speelde hij in een driemans-middenveld met Thiago en Alonso en eens in de plaats van Alonso. Eerlijkheidshalve weet ik niet of hij een basisspeler is, want er wordt bijzonder veel gerouleerd. Thiago en Alonso zijn dat in ieder geval wel. En het ligt grotendeels aan de tegenstander welke tactiek/opstelling Guardiola zal hanteren, dus in de 3-4-3 bijvoorbeeld zou Vidal niet spelen en in de 4-3-3 daarentegen waarschijnlijk wel. Een echte basisopstelling is er lijkt mij niet.

    Toen speelde hij daar dus door de vele blessures en het gebrek aan andere mogelijkheden. Als hij in die tijd kon beschikken over de huidige aanvallers en Thiago niet geblesseerd was geweest, dan had hij Lahm ongetwijfeld niet op het middenveld gezet. Ik was overigens ook geen fan van Lahm op het middenveld, maar ik probeer het te relativeren en vind het begrijpelijk waarom daarvoor gekozen werd indertijd.
    Vidal is 15 keer gestart in de competitie.

  26. #2813
    DanielAlves
    Guest

    Standaard

    Gutihaz heeft toevallig op andere momenten gekeken, want Vidal heeft toch zeker 85% van de wedstrijden gespeeld tot dusver.

  27. #2814
    Zinedine Di Matteo Gutihaz's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 augustus 2013
    Berichten
    1.176
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Ja, klopt. Zoals ik aangaf lijkt het mij dat er niet een vaste basiself is doordat er veel gewisseld wordt van tactiek en spelers, wat afhangt van de tegenstander. In wedstrijden waarin er met vier aanvallers wordt gespeeld zal er geen ruimte zijn voor Vidal, want daarin wordt er gespeeld met twee middenvelders: Thiago en Alonso, wie beiden volgens mij onaantastbaar zijn. Met drie middenvelders zal Vidal dan wel spelen. En als alle aanvallers fit zijn, zal Guardiola er denk ik veelal voor kiezen om met vier aanvallers te spelen, waardoor er dus met slechts twee middenvelders gespeeld wordt.

    Als er met drie verdedigers wordt gespeeld, dan denk ik dat Vidal in de basis zal staan, want dan is er een positie op het middenveld vrij. De wedstrijd beginnen met drie verdedigers is volgens mij echter niet vaak gebeurd en dat zal normaliter ook niet vaak gebeuren. Dat is een uitzondering. De wedstrijden starten doorgaans met vier verdedigers, waarna een back in balbezit doorschuift en er dus drie achterin staan. De wedstrijden dat er werd gestart met drie verdedigers schuift Alonso zonder bal terug naar de verdediging, maar zoals gezegd is dat een uitzondering. Tegen een beetje tegenstander zal zelfs Guardiola niet met drie verdedigers beginnen. Maar goed, de toekomst zal het vertellen.
    Laatst gewijzigd door Gutihaz; 7 januari 2016 om 21:00

  28. #2815
    qsh0x's schermafbeelding
    Aangemeld
    3 mei 2007
    Berichten
    14.974
    Tournaments Joined
    2
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door somagunner Bekijk bericht
    Volgend seizoen behoren alle PL clubs tot de top 40 rijkste voetbalclubs in de wereld. Als Guardiola in die periode de PL zwaar domineert dan neem ik alles terug en is hij de beste trainer ooit.
    Dit statement klopt als geld gelijk stond aan goed beleid, de PL laat al jaren zien dat dit niet het geval is. Ik denk dat zowel het Barcelona als Bayern München van Pep de PL zouden domineren.
    Laatst gewijzigd door qsh0x; 7 januari 2016 om 22:16

  29. #2816
    Zinedine Di Matteo Gutihaz's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 augustus 2013
    Berichten
    1.176
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard




    Hier een voorbeeld van hoe het eruitzag met Lahm als controleur. Het voordeel ervan is dat hij erg beweeglijk is; als hij aan de bal komt en er geen duidelijke afspeelmogelijkheden zijn, kan hij lopen met de bal om de ruimte ervoor te vinden. Door deze kwaliteit van hem kan hij veel dieper op het veld spelen dan een normale CVM, zoals Alonso veel meer in en voor de verdediging speelt. Dat zal ook een van de redenen geweest zijn om hem daar te laten spelen.

    De punt naar achter is regel bij Guardiola, dus was er een controleur nodig. Echter had Bayern er geen. Schweinsteiger en Kroos zijn spelverdelers en daarnaast waren Thiago en Javi Martinez het hele jaar geblesseerd. In Lahm zag hij dan een speler die, naast dat hij meer dan voldoende overzicht heeft, beweeglijk genoeg is om op die positie te spelen. Door de hoge lijn is namelijk veiligheid benodigd voor de verdediging en Lahm is dus sterk aan en zonder de bal; hij kan snel lopen met en zonder bal en ook vlug draaien. Zodoende kunnen de verdedigers hem altijd aanspelen, gezien hij beweeglijk en snel genoeg is om ruimte te maken om zich constant en overal aan te bieden, en ook snel kan inzakken zodat de CV naar voren kan lopen in balbezit.

  30. #2817
    Lest We Forget. edodevries's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 december 2008
    Locatie
    Limbricht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    9.698
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Renato Sanchez naar Bayern voor 35 miljoen Euro.. Leek toch naar United te gaan maar 'uit het niets' getekend in Duitsland.

  31. #2818
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.103
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Tsjonge, Bayern weet wel wie ze aan moeten trekken, elke keer weer.

  32. #2819
    LET'S TALK ABOUT SIX LFCMokum's schermafbeelding
    Aangemeld
    18 december 2010
    Berichten
    12.376
    Tournaments Joined
    1
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    28

    Standaard

    Hummels is ook zo goed als rond. Kunnen Bild niet vaak serieus nemen, maar over Bayern hebben ze 't meestal wel juist.

  33. #2820
    Lest We Forget. edodevries's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 december 2008
    Locatie
    Limbricht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    9.698
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Wat een teloorgang bij United wel hoor. Zouden die knul al maanden volgen, van alles besproken hebben met speler en club maar als Bayern komt is het direct duidelijk waar de speler naar vertrekt.

    Lees dat er wel nog 'add ons' bij die 35 miljoen zitten: kan nog flink oplopen dus.

    Bots. 45 miljoen aan add ons volgens Benfica. Dus 80 mil maximaal voor Renato Sanchez.
    Laatst gewijzigd door edodevries; 10 mei 2016 om 12:37

  34. #2821
    ☆☆☆ Campione d'Italia ☆☆☆ WiseGuy1897's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 april 2012
    Locatie
    Antwerpen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.923
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Die 45 miljoenen aan variabelen. Toen ik het artikel voor het eerst las, dacht ik dat het totaal bedrag zou oplopen tot 45 miljoen.

  35. #2822
    ☆☆☆ Campione d'Italia ☆☆☆ WiseGuy1897's schermafbeelding
    Aangemeld
    10 april 2012
    Locatie
    Antwerpen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.923
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFCMokum Bekijk bericht
    Hummels is ook zo goed als rond. Kunnen Bild niet vaak serieus nemen, maar over Bayern hebben ze 't meestal wel juist.
    Dortmund meldt het ondertussen op hun website.

  36. #2823
    RaulVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 november 2010
    Leeftijd
    32
    Berichten
    14.244
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    45M aan variabelen? Tering. Ik ben benieuwd wat voor. ik dacht eerst wat een zet van Bayern aangezien iedereen hem wilde. Maar ik ken hem zelf niet en het is bizar veel geld.

    Hummels-Boateng dus. Zal Duitsland ook van profiteren. Wat een voetballend goddelijke achterhoede zeg.

  37. #2824
    Zinedine Di Matteo Gutihaz's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 augustus 2013
    Berichten
    1.176
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Lijkt me sterk dat Bayern zou instemmen met 45 miljoen aan variabelen. Denk dat het gewoon 35 miljoen + 10 miljoen bonus is.

    edit:
    The club's Executive Vice President, Jan-Christian Dreesen, has revealed the financial terms of the deal: "The transfer fee for the (Portuguese) international, who last night was elected his country's Young Player of the Season, is 35 million Euros, plus bonus payments that could be paid if the player is included in the FIFPro World XI, or named FIFA World Player of the Year." The BBC is reporting that these bonuses could come to a total of 10 million Euros.
    Laatst gewijzigd door Gutihaz; 10 mei 2016 om 13:00

  38. #2825
    somagunner's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 maart 2012
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    11.000
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

    Standaard

    Bayern is gek geworden. 45 miljoen euro aan variabelen.

  39. #2826
    Daddy Cool marcel013's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 januari 2007
    Locatie
    Hoogeveen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    51.766
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RaulVilla Bekijk bericht
    45M aan variabelen? Tering. Ik ben benieuwd wat voor. ik dacht eerst wat een zet van Bayern aangezien iedereen hem wilde. Maar ik ken hem zelf niet en het is bizar veel geld.

    Hummels-Boateng dus. Zal Duitsland ook van profiteren. Wat een voetballend goddelijke achterhoede zeg.
    Hummels en Boateng spelen toch allebei links centraal? Misschien komt er nog wel een nieuwe verdediger bij. Hummels in elk geval een flinke upgrade tov Boateng.

  40. #2827
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.103
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gutihaz Bekijk bericht
    Lijkt me sterk dat Bayern zou instemmen met 45 miljoen aan variabelen. Denk dat het gewoon 35 miljoen + 10 miljoen bonus is.
    Vertaal het maar.
    http://www.slbenfica.pt/30/news/info...Zk-0uL5EHwLx-Q

  41. The Following User Says Thank You to Momus For This Useful Post:

    somagunner (10 mei 2016)

  42. #2828
    somagunner's schermafbeelding
    Aangemeld
    23 maart 2012
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    11.000
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gutihaz Bekijk bericht
    Lijkt me sterk dat Bayern zou instemmen met 45 miljoen aan variabelen. Denk dat het gewoon 35 miljoen + 10 miljoen bonus is.
    Ja je hebt gelijk. Totaalbedrag is 45 miljoen euro als de bonus uitbetaald moet worden.

    Alsnog. Bayern begint de markt op te blazen en dan huilen die voorzitters van Bayern dat de PL te veel geld heeft. Hypocrieten.

  43. #2829
    Krijg het leplazerus! Momus's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 september 2005
    Locatie
    Zaandam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    63.103
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel013 Bekijk bericht
    Hummels en Boateng spelen toch allebei links centraal? Misschien komt er nog wel een nieuwe verdediger bij. Hummels in elk geval een flinke upgrade tov Boateng.
    Hummels is rechtsbenig. Dus gaat gewoon rechts-centraal spelen.

  44. #2830
    Forza la Juve! sa2sa's schermafbeelding
    Aangemeld
    17 juli 2008
    Berichten
    9.699
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Leuk duo, doei Benatia denk ik dan..

    Deze speler is toch wel weer een pijnlijke zet voor United die weer een speler misloopt.. Ben benieuwd waar Gomes van Valencia nu gaat eindigen..

  45. #2831
    Zinedine Di Matteo Gutihaz's schermafbeelding
    Aangemeld
    11 augustus 2013
    Berichten
    1.176
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Momus Bekijk bericht
    De Sport Lisboa e Benfica - Futebol, SAD, in overeenstemming met artikel 248 van de Portugese Securities Code, maakt bekend dat zij overeenstemming met Bayern München voor de overdracht definitief van sport atleet rechten Renato Junior Luz Sanches, het bedrag heeft bereikt van € 35.000.000 (35.000.000).

    Houd er rekening mee dat de overeenkomst is gepland extra bedragen, een totaal bedrag van € 45.000.000 (€ 45.000.000), afhankelijk van het behalen van doelstellingen en gecontracteerd om plaatsvinden tot 30 juni 2021.

    De Raad van Bestuur

  46. The Following User Says Thank You to Gutihaz For This Useful Post:

    RaulVilla (10 mei 2016)

  47. #2832
    Lest We Forget. edodevries's schermafbeelding
    Aangemeld
    27 december 2008
    Locatie
    Limbricht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    9.698
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Dit is net die Thiago saga. United scouten, United zogenaamd rond, Thiago opeens op de loopband in Munchen.

    10 mil. aan variabelen. Valt dan dus toch nog mee.

  48. #2833
    RaulVilla's schermafbeelding
    Aangemeld
    2 november 2010
    Leeftijd
    32
    Berichten
    14.244
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel013 Bekijk bericht
    Hummels en Boateng spelen toch allebei links centraal? Misschien komt er nog wel een nieuwe verdediger bij. Hummels in elk geval een flinke upgrade tov Boateng.
    Zijn beide rechtsbenig. Boateng heeft ook gewoon rcv gespeeld. Maar jij vindt Boateng niet goed? Los van dat Messi bijna zijn knieschijven had gebroken is dat een uitstekende verdediger hoor. Maar het mooie voor bayern is dat beide zo goed zijn met de bal. Die kunnen gewoon lange passes en steekballen geven.

  49. The Following User Says Thank You to RaulVilla For This Useful Post:


  50. #2834
    Forza la Juve! sa2sa's schermafbeelding
    Aangemeld
    17 juli 2008
    Berichten
    9.699
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RaulVilla Bekijk bericht
    Zijn beide rechtsbenig. Boateng heeft ook gewoon rcv gespeeld. Maar jij vindt Boateng niet goed? Los van dat Messi bijna zijn knieschijven had gebroken is dat een uitstekende verdediger hoor. Maar het mooie voor bayern is dat beide zo goed zijn met de bal. Die kunnen gewoon lange passes en steekballen geven.
    Nu die Sanches naar Bayern trekt, wie gaat het slachtoffer worden bij Bayern? Of zou Thiago met Guardiola naar City trekken en EL spelen?

  51. #2835
    Florenthanos Realsocio's schermafbeelding
    Aangemeld
    28 februari 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    13.299
    Tournaments Joined
    0
    Tournaments Won
    0
    Reputatiekracht
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sa2sa Bekijk bericht
    Nu die Sanches naar Bayern trekt, wie gaat het slachtoffer worden bij Bayern? Of zou Thiago met Guardiola naar City trekken en EL spelen?
    Wie zegt dat er een slachtoffer moet zijn?

Pagina 63 van 68 EersteEerste ... 13536162636465 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Users Browsing this Thread

Er zijn op het moment 14 Gebruiker(s) dit onderwerp aan het bekijken. (0 leden en 14 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •