Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benni Bekijk bericht
Ik ben altijd wel voor het uitproberen van nieuwe concepten, maar ik vraag me af welk probleem deze clubs proberen op te lossen. In mijn ogen is het huidige probleem in het Europese voetbal dat een aantal elite teams vrij gemakkelijk de topspelers van niet elite teams kunnen kopen. Waar je in de jaren 80 en 90 nog clubs uit kleinere competities ver zag komen in Europa, wordt dat steeds zeldzamer, vooral vanwege de tv gelden en de opzet van de Champions League.

Het antwoord van die elite teams zou niet moeten zijn hoe zij nog groter kunnen worden dan ze al zijn, maar hoe we kleinere competities meer kansen kunnen geven om te groeien naar de top 5, die nu elk jaar verder weg lijken te groeien.

Ik ben ontzettend benieuwd hoe deze clash afloopt, de Uefa en Fifa zijn natuurlijk net zulke boevenbendes die alleen maar aan geld denken, dus ik vind het ergens ook wel mooi dat ze eindelijk wat tegenstand krijgen.
Het probleem dat ze proberen op te lossen is dat ze door een futiliteit als het missen van de CL tientallen miljoen mislopen. Ze geven er natuurlijk geen kut om dat Ajax of Porto niet mee kan doen om de CL. Het is helemaal niet in hun belang het gat kleiner te laten worden, maar we blijven toch schrijven dat ze dat belang mee moeten laten tellen.